MAPA SAJTA:


||| OBUKA SPIKERA - VODITELJA ||| Plan obuke ||| Seminari |||


PLAN NASTAVE U OBUCI SPIKERA-VODITELJA

Segment: GLASOVNA OBUKA
  • Fizičke osnove glasa. Glas kao instrument. Rezonanca
  • Boja glasa. Visina i opseg glasa. Jačina (intenzitet, fertilitet) glasa.
  • Ritam, tempo, agogika, metrika
  • Respiracija: vokalne i fizičke prednoasti kostabdominalnog disanja
  • Impostacija (stakato i martelo, vežbe na jednom tonu, postavljanje tona u masku, apođo, izjednačavanje i proširenje registra)
  • Vežbe relaksacije (opšta relaksacija, relaksacija glave i ramena)
  • Vežbe za artikulaciono-rezonantne delove glasovnog aparata (vežbe za aktiviranje i elastičnost mekog nepca i grkljana, vežbe za jezik, vežbe za usne, vežbe za nos)
  • Respiratorne vežbe (statičke vežbe, dinamičke vežbe)
  • Briga o glasu
  • Konsultacije

Segment: JEZIK I GOVOR
  • Govorne etide (vokali i konsonanti, teške suglasničke grupe)
  • Akcenti srpskog jezika. Narečja i dijalekti
  • Tuđice
  • „Rečenica ne duža od olovke“
  • Upotreba brojeva u zvučnim medijima
  • Interpretacija pisanog informativnog teksta (faktografski pristup, analitički pristup, reporterski pristup)
  • Interpretacija nenapisanog informativnog teksta (faktografski pristup, analitički pristup, reporterski pristup
  • Improvizovani izveštaj, informativni intervju, „presek kroz prosek“
  • Konsultacije


Segment: STILISTIKA, RETORIKA I DEBATA
  • Aspekti javnog govorenja
    1. Estetski – izbor reči i stilskih figura
    2. Socijalni – funkcija govora ili „etikecija“ (službena, neutralna, intimna...)
    3. Lingvistički – skladno i logično izlaganje, gramatička pravila, pravilna dikcija i artikulacija


  • Temelji kulture javnog govora

    (Pravilan i lep jezik i govor, Uspelo objašnjenje teme, Sklad neverbalne i verbalne komunikacije sa govornom situacijom, Izgrađen govorni stil) i način postizanja:
    • Kompetencija jezika – poznavanje jezičkih normi
    • Poštovanje sagovornika!!!
    • Ovladavanje govornom veštinom
    • Težnja ka govornom stvaralaštvu, kreativnosti


  • Osobine kultivisanog retorstva
  • Osmišljenost – jedinstvo govora i misli
  • Svrsishodnost – jasan cilj, tj. svrha govora
  • Pravilnost – poznavanje govornih normi
  • Tačnost – nepostojanje neadekvatnih reči i izraza
  • Jasnoća – odsustvo amfibolija (dvosmislenosti), preterane lapidarnosti (slatkorečivosti), kitnjastih figura (zasenjivanja prostote)
  • Živost – ekspresivnost bez monotonije ili patetike
  • Harmoničnost – jednostavna struktura i intonacija rečenica
  • Glasnost – čujnost (nije isto što i intenzitet ili visina glasa)
  • Ubedljivost – argumentacija+struktura+ekspresivnost govora
  • Poruka i zamućenja (ROD sistem i elementi transakcione analize)
  • Od podatka do činjenice (provera, provera, provera!!!)
  • Mala enciklopedija logičkih pogreški
  • Sila argumenta i argument sile
  • „Protivotrovi“
  • „Nezgodni“ sagovornici


Segment: NOVINARSKI ŽANROVI U ZVUČNIM MEDIJIMA
  • Osnovi novinarstva
  • Čuti i videti. Fiziološki i psihički aspekti delovanja zvučne i vizuelne informacije.
  • Prvi program radija i televizije (zvanično, formalno, ozbiljno)
  • Drugi program radija i televizije (dokumentarac i zabava)
  • Treći program radija i televizije (eksperiment zvuka i slike)
  • Četvrti program radija i televizije (lokalni aspekt informisanja i servisna informacija)
  • Osnovi novinarski žanrovi na radiju (Faktografski, analitički, beletristički)
  • Osnovi novinarski žanrovi na televiziji (Faktografski, analitički, beletristički)
  • Intervju - portret
  • Konferencija za novinare
  • Sinopsis radijskih i tv formi (košuljica od priloga do emisije)
  • Indirektne zvučne i vizuelne ilustracije
  • Osnovne postavke zakona o autorskom pravu i informisanju
  • Kosultacije


Segment: MIKROFON KAO POZORNICA
  • Međunarodni ton, fon i slika
  • Rad na terenu, Rad u studiju,
  • Najava i odjava
  • Redigovanje, uređivanje, montaža. Tim koji pobeđuje
  • Organizacija rada radijske redakcije
  • Organizacija rada televizijske redakcije
  • Rubrička organizacija i Desk
  • Trema, Dizajn, stajling, personeliti
  • Konsultacije


Segment: MONOLOG, DIJALOG I POLIFONIJSKE FORME
  • Karakterologija priloga i emisija
  • Gost(i) u studiju
  • Na vi ili na ti
  • Prezenter
  • Ankermen (sidraš) – domaćin programa
  • Praktične vežbe sa poznatim sagovornikom
  • Praktične vežbe sa nepoznatim sagovornikom
  • Skriveni mikrofon, skrivena kamera
  • Stranputice voditeljskog posla: rekla-kazala, manipulacija i falsifikovanje podataka, izjava, snimka. Lažni život iz medijskih prikaza. Glorifikacija vođe ili estradnih zvezda.
  • „Totalna nizbrdica“
  • Praktične vežbe spontanosti i opuštenosti
  • Konsultacije pred završnu proveru znanja



||| OBUKA SPIKERA - VODITELJA ||| Plan obuke ||| Seminari |||


Pišite nam:
academiapromedia@gmail.com


VAŽNO:

- PRIJAVA za Obuku za
spikere - voditelje
u Beogradu traje do
kraja oktobra 2017.



- Obuka za
PR menadžere
u Beogradu počinje
kraja oktobra 2017.



Prijave za SVE obuke na mejl ili telefonom na broj 062/663-153.
Broj polaznika ograničen!


KO SMO I NA ŠTA VAS POZIVAMO

Academia pro media prva je organizacija takve vrste u ovom delu Evrope.
Po standardima međunarodno priznatih škola za medijska zanimanja napravljeni su programi koji imaju za cilj da na optimalan način prenesu medijske veštine i pozitivna iskustva uspešnog profesionalnog društvenog komuniciranja organizacijama i pojedincima koja se bave javnim informisanjem.


CILJEVI EDUKATIVNOG RADA

Academia pro media ima osnovni cilj da u zemlju prenese svetska znanja i iskustva iz svih oblasti i profesija u pisanim, elektronskim i drugim medijima, kao i da informativnim, privrednim i neprivrednim organizacijama, stvori toliko potrebne kadrove za visokokvalitetno komuniciranje na javnoj društvenoj sceni.
Academia pro media ima i više dodatnih ciljeva:
* uspostavljanje svetskih standarda u komunikaciju i uopšte u kulturi življenja,
* kreiranje visokoprofesionalne etike i metodologije u organizacijama koje imaju potrebe za informativnim i drugim medijskim stručnjacima, njihovo permanentno usavršavanje kao i profesionalna speciijalizacija ljudi koji već rade na poslovima javnog informisanja.





© 2008. - 2017
Digitalna Srbija pravi
Sva prava zadržana ||| All rights reserved