MAPA SAJTA:


||| OBUKA PORTPAROLA ||| Plan obuke ||| Seminari ||| Individualna obuka |||


PLAN NASTAVE U OBUCI PORTPAROLA



  • Segment: JEZIK I GOVOR
    • Glas kao instrument. Ritam, tempo, agogika, metrika
    • Respiracija: vokalne i fizičke prednosti kostabdominalnog disanja
    • Govorne etide (vokali i konsonanti, teške suglasničke grupe)
    • Akcenti srpskog jezika
    • Narečja i dijalekti
    • Tuđice
    • „Rečenica ne duža od olovke“
    • Upotreba brojeva u zvučnim medijima
    • Interpretacija pisanog informativnog teksta (faktografski pristup, analitički pristup, reporterski pristup)
    • Interpretacija nenapisanog informativnog teksta (faktografski pristup, analitički pristup, reporterski pristup)
    • Konsultacije


  • Segment: STILISTIKA, RETORIKA I DEBATA
    • Aspekti javnog govorenja
      • Estetski – izbor reči i stilskih figura
      • Socijalni – funkcija govora ili „etikecija“ (službena, neutralna, intimna...)
      • Lingvistički – skladno i logično izlaganje, gramatička pravila, pravilna dikcija i artikulacija


    • Temelji kulture javnog govora
      (Pravilan i lep jezik i govor, Uspelo objašnjenje teme, Sklad sa govornom situacijom, Izgrađen govorni stil) i način postizanja:
      • Kompetencija jezika – poznavanje jezičkih normi
      • Poštovanje sagovornika!!!
      • Ovladavanje govornom veštinom
      • Težnja ka govornom stvaralaštvu, kreativnosti


    • Osobine kultivisanog retorstva
      • Osmišljenost – jedinstvo govora i misli
      • Svrsishodnost – jasan cilj, tj. svrha govora
      • Pravilnost – poznavanje govornih normi
      • Tačnost – nepostojanje neadekvatnih reči i izraza
      • Jasnoća – odsustvo amfibolija (dvosmislenosti), preterane lapidarnosti (slatkorečivosti), kitnjastih figura (zasenjivanja prostote)
      • Živost – ekspresivnost bez monotonije ili patetike
      • Harmoničnost – jednostavna struktura i intonacija rečenica
      • Glasnost – čujnost (nije isto što i intenzitet ili visina glasa)
      • Ubedljivost – argumentacija+struktura+ekspresivnost govora


    • Poruka i zamućenja (ROD sistem i elementi transakcione analize)
    • Od podatka do činjenice (provera, provera, provera!!!)
    • Mala enciklopedija logičkih pogreški
    • Sila argumenta i argument sile
    • „Protivotrovi“
    • „Nezgodni“ sagovornici


  • Segment: ODNOSI SA MEDIJIMA
    • Novinari kao partneri
    • Usmeravanje odnosa sa medijima
    • Pronalaženje adekvatnog medija
    • Dnevna (jutarnji profil, večernji profil), nedeljna i mesečna štampa
    • Prvi program radija i televizije (zvanično, formalno, ozbiljno)
    • Drugi program radija i televizije (dokumentarac i/ili zabava)
    • Treći program radija i televizije (eksperiment zvuka i slike)
    • Četvrti program radija i televizije (lokalni aspekt informisanja i servisna informacija)
    • Planiranje odnosa sa medijima. Organizacija i spontanost kontakata.
    • Baza podataka medija: čitanost, slušanost, gledanost. Rubrička organizacija i deskovski princip rada medija.
    • Press kliping i monitoring. Istraživanje efekata
    • Moć i nemoć lobiranja. „Moji“ novinari. Formalno – neformalna druženja. Pokloni.
    • Fer-plej između izvora i medija. Obaveze i prava izvora
    • Ispravka i demanti: regulativa, upotreba i zloupotreba. Pravo na odgovor.
    • Poslovna, službena, vojna i državna tajna
    • Osnovne postavke iz paketa medijskih zakona
    • Kosultacije


  • Segment: PRESS-KONFERENCIJA
    • Zakazivanje i pozivanje. Odnos termina KZŠ i medijskih rokova. Provera komunikacija. Priprema press materijala.
    • Personalni stajling. Trema, „Dizajn nastupa“.
    • Ton obraćanja novinarima. Priprema članova rukovodstva za tok i odvijanje konferencije
    • Otvaranje i tok KZŠ. Fotografisanje i odnos sa fotoreporterima. Limiti snimanja tona i slike.
    • Oblikovanje poruke. Uvodno izlaganje i razrada teme. Obavezni segment za pitanja i odgovaranje. „Nezgodna“ i zlonamerna pitanja.
    • Post konferencijski kontakti, kada i kako.


  • Segment: IZJAVA I SAOPŠTENJE KAO NOVINARSKI ŽANROVI
    • Rad na terenu. Izjava u hodu – „stojeći intervju“
    • Pismeno, video ili audio obaveštavanje – najblagovremenije i najsažetije saopštenje stava
    • Skriveni mikrofon, skrivena kamera
    • Intervju u štampi: priprema, realizacija. Autorizacija - kada i kako.
    • Rad u studiju. Najava i odjava. Na vi ili na ti. Prezenter, ankermen ili sektorski novinar kao domaćin aktuelnog gostovanja u programu.


  • Segment: DIJALOG I POLIFONIJA U ZVUČNIM MEDIJIMA
    • Karakterologija priloga i emisija. Individualno predstavljanje u ime grupe, firme, stranke, inmstitucije. Portret. Veliki i mali intervju.
    • Drugi gost(i) u studiju. Panel i okrogli sto.
    • Praktične vežbe sa poznatim sagovornikom
    • Praktične vežbe sa nepoznatim sagovornikom
    • „Totalna nizbrdica“
    • Redigovanje, uređivanje, montaža
    • Stranputice voditeljskog posla: rekla-kazala, manipulacija i falsifikovanje podataka, izjava, snimka...
    • Stranputice gostovanja: Lažni život iz medijskih prikaza i glorifikacija „velikog vođe“. Estradizacija i tabloidizacija
    • Praktične vežbe spontanosti i opuštenosti
    • Konsultacije pred završnu proveru znanja



||| OBUKA PORTPAROLA ||| Plan obuke ||| Seminari ||| Individualna obuka |||


Pišite nam:
academiapromedia@gmail.com


VAŽNO:

- PRIJAVA za Obuku za
spikere - voditelje
u Beogradu traje do
kraja oktobra 2017.



- Obuka za
PR menadžere
u Beogradu počinje
kraja oktobra 2017.



Prijave za SVE obuke na mejl ili telefonom na broj 062/663-153.
Broj polaznika ograničen!


KO SMO I NA ŠTA VAS POZIVAMO

Academia pro media prva je organizacija takve vrste u ovom delu Evrope.
Po standardima međunarodno priznatih škola za medijska zanimanja napravljeni su programi koji imaju za cilj da na optimalan način prenesu medijske veštine i pozitivna iskustva uspešnog profesionalnog društvenog komuniciranja organizacijama i pojedincima koja se bave javnim informisanjem.


CILJEVI EDUKATIVNOG RADA

Academia pro media ima osnovni cilj da u zemlju prenese svetska znanja i iskustva iz svih oblasti i profesija u pisanim, elektronskim i drugim medijima, kao i da informativnim, privrednim i neprivrednim organizacijama, stvori toliko potrebne kadrove za visokokvalitetno komuniciranje na javnoj društvenoj sceni.
Academia pro media ima i više dodatnih ciljeva:
* uspostavljanje svetskih standarda u komunikaciju i uopšte u kulturi življenja,
* kreiranje visokoprofesionalne etike i metodologije u organizacijama koje imaju potrebe za informativnim i drugim medijskim stručnjacima, njihovo permanentno usavršavanje kao i profesionalna speciijalizacija ljudi koji već rade na poslovima javnog informisanja.





© 2008. - 2017
Digitalna Srbija pravi
Sva prava zadržana ||| All rights reserved