MAPA SAJTA:


||| OBUKA NOVINARA ||| Plan obuke ||| Kursevi ||| Seminari ||| Radionice |||


PLAN OBUKE NOVINARA

Sveukupna obuka na kursevima novinarstva celovit je program koji se na određenim nivoima može izbalansirati prema dužini trajanja samog kursa i specifičnim potrebama polaznika. Zbog toga, nastavni plan prikazujemo u celini, s napomenom da se određene metodske jedinice mogu obrađivati u nešto skraćenijem ili punom obimu kojim je svakoj temi namenjena obrada od četiri školska časa (tri puna sata).
Detaljni plan pojedinačnih kurseva dostavlja se zainteresovanim polaznicima i poštuje u potpunosti. Prikazani blokovi su četvoročasovni.
  • 1. blok - Uvod u novinarstvo. Profesija ili misija, poziv ili pozvanje, ili puki zanat. Društvena potreba, ovlašćenja i njihova (zlo)upotreba. Edukacija novinara. Vežba štednje reči

  • 2. blok - Mediji. Podela, principi rada i specifičnosti. Velika glasila, mala glasila i pojam lokalnih sadržaja. Vežba gradacije naslova

  • 3. blok - Izvori. Znati pitati, čitati, tragati. Podatak, provera, činjenica. Rađanje novinarskog teksta. Objektivnost i autocenzura. Vežba selekcije činjenica

  • 4. blok - Žanrovi. Novinarska faktografika, analitika, beletristika. Samo „5w“ ili pokoje pitanje više. Lid. Fioke. Pojam bekgraunda. Vežba pisanja vesti

  • 5. blok - Vest. Vrste i podela. Principi komponovanja. Specifični i nespecifični lid. AP glava vesti. Dobar početak vesti. Hronologija. Obrnuta piramida. Vest sa odloženim dejstvom. Vežba pisanja vesti od datih elemenata

  • 6. blok - Izveštaj. Vrste i podela. Standardni, reporterski, komentatorski elementi izveštavanja. Principi komponovanja. Specifična izveštavanja. Javljači i izveštači. Dopisnik i njegov posao. Vežba pisanja izveštaja

  • 7. blok - Informativni intervju. Saopštenje. Izjava. Anketa. Briifing. Konferencija za štampu. Paneli, okrugli stolovi. Vežba izveštavanja sa press-konferencije

  • 8. blok - Analitika 1. Činjenice kao povod analitičkog teksta. Lepeza ili paleta argumenata umesto redenika. Vrednovanje i vrednosni sud. Poenta. Osvrt. Komentar. AAAPK. Vežba pisanja osvrta na datu temu

  • 9. blok - Analitika 2. Teza, antiteza, sinteza. Članak. Društvena hronika, Društveni portret. Recenzija i kritika. Vežba pisanja komentara

  • 10. blok - Kratka forma vrednovanja. Karikatura. Aforizam. Humorističko-satirične vrste. Vežba interpretacije aforizama. Analiza komentara

  • 11. blok - Novinarska beletristika. Dočarati zbivanje. Stilska podudarnost beletristike u novinarstvu i literaturi i suštinska razlika. Upotreba provincijalizama i lokalnog govora. Crtica. Kozerija. Reporterski zapis. Reportaža. Feljton. Vežba pisanja reporterskog zapisa

  • 12. blok - Intervju. Metod i(li) žanr. Karakteristike i vrste. Intervju portret. Priprema za intervju i principi intervjuisanja. Vežba intervjuisanja

  • 13. blok - Naslovljavanje. Teorija naslova. Žanrovsko određenje naslovljavanja. Samostalni i kombinovani naslovi. Naslovna kompozicija. Vežba naslovljavanja

  • 14. blok - Novinarstvo na radiju 1. Četiri radijska programa. Šta reći i kako reći. Rečenica ne duža od olovke. Umetnute i odnosne rečenice. Brojevi. Vežba: govorne etide za samoglasnike i teške suglasničke grupe

  • 15. blok - Novinarstva na radiju 2. Informativni sadržaji radijskog programa. Vest i izveštaj na radiju. Principi radijske montaže. Interpretacija i spikersko saopštavanje. Principi voditeljstva, prezenter i ankermen (sidraš). Vežba: Improvizacija kontakt programa

  • 16. blok - Koncepti radijskog programa. Servisna informacija na lokalnom radiju. Obaveze i finansiranje Javnog servisa. Vežba čitanja spikerskog teksta.

  • 17. blok - Novinarstvo na televiziji. Odnos slike i tona kao dve informacije koje se dopunjuju. IT. Vežba razgovora pred zamišljenim kamerama.

  • 18. blok - Zabavno-rekreativni sadržaji. Voditelj i voditeljstvo. Zamke kontakt programa. Vežba čitanja reklama. Vežba slobodnog govora na zadatu temu.

  • 19. blok - Agencijsko novinarstvo.

  • 20. blok - Novinska fotografija. Demonstracija rada fotoreportera. Analiza slike.

  • 21. blok - Redigovanje i uređivanje. Osnovi novinarske stilistike. Odomaćene greške. Vežba redigovanja.

  • 22. blok - Organizacija rada u novinskoj redakciji. Sistem rubrika, Sistem deska.

  • 23. blok - Pokazatelji uređivačke prakse - Tiraž i čitanost, čujnost i slušanost, domet i gledanost. Primeri dobrog novinrstva. Gost urednik.

  • 24. blok - Prelom lista. Tekst, fotografije, karikature, vinjete. Zlatni presek i odstupanja. Kako razbiti „sivi čaršav“. Elementi tipografije i karakter slova. Demonstracija likovnog izgleda dnevne novine, nedeljnika časopisa.

  • 25. blok - Odgovornost za javnu reč. Polemika. Demanti i ispravka. Kodeks.

  • 26. blok - Poseta novinskoj redakciji.

  • 27. blok - Pravimo novine. Ponovo faktografika, analitika ili beletristika, samostalni izbor teme. Prvi pravi novinarski zadatak.

  • 28. blok - Analiza napisanog.

  • 29. blok - Poseta radio ili tv stanici. Vežba snimanja glasa.

  • 30. i 31. blok - Pravimo radio ili tv emisiju. Reportaža ili sinopsis emisije po izboru polaznika.

  • 32. blok - Analiza i evaluacija rada škole. Testiranje ciljanog i postignutog.


||| OBUKA NOVINARA ||| Plan obuke ||| Kursevi ||| Seminari ||| Radionice |||

Pišite nam:
academiapromedia@gmail.com


VAŽNO:

- PRIJAVA za Obuku za
spikere - voditelje
u Beogradu traje do
kraja oktobra 2017.



- Obuka za
PR menadžere
u Beogradu počinje
kraja oktobra 2017.



Prijave za SVE obuke na mejl ili telefonom na broj 062/663-153.
Broj polaznika ograničen!


KO SMO I NA ŠTA VAS POZIVAMO

Academia pro media prva je organizacija takve vrste u ovom delu Evrope.
Po standardima međunarodno priznatih škola za medijska zanimanja napravljeni su programi koji imaju za cilj da na optimalan način prenesu medijske veštine i pozitivna iskustva uspešnog profesionalnog društvenog komuniciranja organizacijama i pojedincima koja se bave javnim informisanjem.


CILJEVI EDUKATIVNOG RADA

Academia pro media ima osnovni cilj da u zemlju prenese svetska znanja i iskustva iz svih oblasti i profesija u pisanim, elektronskim i drugim medijima, kao i da informativnim, privrednim i neprivrednim organizacijama, stvori toliko potrebne kadrove za visokokvalitetno komuniciranje na javnoj društvenoj sceni.
Academia pro media ima i više dodatnih ciljeva:
* uspostavljanje svetskih standarda u komunikaciju i uopšte u kulturi življenja,
* kreiranje visokoprofesionalne etike i metodologije u organizacijama koje imaju potrebe za informativnim i drugim medijskim stručnjacima, njihovo permanentno usavršavanje kao i profesionalna speciijalizacija ljudi koji već rade na poslovima javnog informisanja.





© 2008. - 2017
Digitalna Srbija pravi
Sva prava zadržana ||| All rights reserved